لیزر موهای زائد

ليزر چگونه باعث رفع موهاى زائد مى‌شود؟

ليزر، در واقع پرتو نورى است كه به علت داشتن ويژگي هايى نظير تك رنگ بودن و داشتن انرژى زياد، كاربردهاى متعددى در علم پزشكى پيدا كرده است. يكى از محبوبترین كاربردهاى ليزر، رفع موهاى زائد است. ليزر موی زائد، براساس خاصيت جذب انتخابى توسط رنگدانه ملانين موجود در موها، عمل مى‌كند. به عبارت ديگر، ليزر روى سطح پوستى كه موى زائد دارد، تابانده مى‌شود، رنگدانه هاى ملانين موجود در موها، انرژى ليزر را جذب كرده و آن را از سطح پوست، به عمق ٢ تا ٣ ميليمترى پوست، جايى كه سلول هاى توليدكننده مو در ريشه موها قرار گرفته‌اند، رسانده و باعث تخريب اين سلول ها مى‌شود.

چرا لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام می‌شود؟

علت اين موضوع ، چرخه رشد مو در انسان است. به عبارت دیگر؛ هر تار مو، سه مرحله تکاملی را طى مى‌كند:

١- مرحله رشد يا آناژن ٢- مرحله انتقالی با كاتاژن ٣- مرحله استراحت يا تلوژن .

ليزر فقط روى موهايى كه در مرحله رشد يا آناژن هستند، مؤثر بوده و روى موهايى كه در مراحل كاتاژن و تلوژن باشند، بى تأثير است،به همين علت يكى ازعوامل مؤثر در اثربخشى ليزر، تعداد موهاى درمرحله آناژن ناحيه اى است كه ليزر مى‌شود.

چه کسانی می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

هر کس اعم از زنان و مردان می‌تواند در تمامی قسمت‌های بدن خود از این خدمات استفاده کند، هرچقدر رنگ موها تیره تر و پوست روشن تر باشد تاثیر لیزر بر آن بیشتر خواهد بود، البته خصوصیات فردی شخص نیز در نظر گرفته شده و قوانین جاری در مورد کاربرد لیزر نیز در کلیه‌ی موارد اجرا می‌شود

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *